Olejovy filter
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8453
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Olejovy filter
Dle ECATu je filtr totožný jak na 100HP tak na 115/120HP a to finis 1667890 nebo 1455760 nebo 1714387(aktuální).
Fyzicky jsem ho nezkoumal a jak to má neorigo netuším už vůbec.
Fyzicky jsem ho nezkoumal a jak to má neorigo netuším už vůbec.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- mates444
- Nováček
- Příspěvky: 90
- Registrován: 04.02.2011 12:21
- Bydliště: Brno
Re: Olejovy filter
Teď se dívám na fakturu a dali mi filtr 1714387 / EFL10. Na délku je možná poloviční jako EFL600, kterej mi ve Fordu dali vloni.
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Olejovy filter
Každý normální filtr tu zpětnou klapku má. Na těch levnějších je taky ale netěsní tak dobře, třeba Vikä nebo Filtron často způsobují, že olej po delším stání vyteče z mazacích kanálků zpět do vany a než se po startu natlakuje, trvá to třeba vteřinu. Naopak německé filtry Mann jsou jedny z nejlepších na trhu.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8453
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Olejovy filter
EFL600mates444 píše:Teď se dívám na fakturu a dali mi filtr 1714387 / EFL10. Na délku je možná poloviční jako EFL600, kterej mi ve Fordu dali vloni.

Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- mates444
- Nováček
- Příspěvky: 90
- Registrován: 04.02.2011 12:21
- Bydliště: Brno
Re: Olejovy filter
Co tím chtěl autor říct?
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8453
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Olejovy filter
Autor tím chtěl říct, že nechápe, jak ti na tenhle motor můžou dát ve fordu EFL600
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- Spy.Dr
- Junior
- Příspěvky: 225
- Registrován: 19.03.2011 13:47
- Bydliště: Vrchlabí a Trutnov
Re: Olejovy filter
No přátelé odborníci přes auta a ostatní. Nechci vám vyvracet popisované věci ohledně filtru, ale jelikož dělám už dost let hydrauliku, kde se filtry používají v hojné míře v různých modifikacích a v neposlední řadě se dokonce do agregátů montují filtry vyráběné původně např firmou MANN pro auta - sám jich mam plnou bednu pár metrů vedle sebe, tak vám řeknu následující:
To aby filtr sám o sobě udržoval nějaký tlak v obvodu před sebou, je už z principu nesmysl, jelikož pokud koupíte filtr nový měl by mít téměř nulový odpor jelikož je filtrační vložka čistá. Dobou používání se vložka filtru zanáší a tím se zvyšuje odpor který klade fitr. Snad všechny filtry už májí i tzv. nouzový bypass pro případ, že se vložka zanese až do stádia neprůchodnosti. Pak začne olej ve filtru obtékat okolo filtrační vložky bez filtrování, ale obvod "nezašpuntuje". Z tohohle všeho, je prakticky nemožné, aby filtr kladl jakýkoliv definovaný protitlak do obvodu, jelikož ten se během životnosti filtru mění, nehledě na fakt, že na konci každého obvodu je žádoucí ideálně nulový odpor.
Velikost filtru jako taková je v 99% dána pouze plochou filtrační vložky a tím i teoretickou schopností přefiltrovat určitý průtok kapaliny za minutu. Čím větší, tím víc za minutu zvládne přefiltrovat (samozřejmě průtok je dán obvodem-motorem, jde jen o to, aby ho filtr na konci neuškrtil)
Poslední důležitá věc může být ještě jemnost vložky, ale to nevím jestli se u aut nějak liší nebo jsou stejné....
To aby filtr sám o sobě udržoval nějaký tlak v obvodu před sebou, je už z principu nesmysl, jelikož pokud koupíte filtr nový měl by mít téměř nulový odpor jelikož je filtrační vložka čistá. Dobou používání se vložka filtru zanáší a tím se zvyšuje odpor který klade fitr. Snad všechny filtry už májí i tzv. nouzový bypass pro případ, že se vložka zanese až do stádia neprůchodnosti. Pak začne olej ve filtru obtékat okolo filtrační vložky bez filtrování, ale obvod "nezašpuntuje". Z tohohle všeho, je prakticky nemožné, aby filtr kladl jakýkoliv definovaný protitlak do obvodu, jelikož ten se během životnosti filtru mění, nehledě na fakt, že na konci každého obvodu je žádoucí ideálně nulový odpor.
Velikost filtru jako taková je v 99% dána pouze plochou filtrační vložky a tím i teoretickou schopností přefiltrovat určitý průtok kapaliny za minutu. Čím větší, tím víc za minutu zvládne přefiltrovat (samozřejmě průtok je dán obvodem-motorem, jde jen o to, aby ho filtr na konci neuškrtil)
Poslední důležitá věc může být ještě jemnost vložky, ale to nevím jestli se u aut nějak liší nebo jsou stejné....
- mates444
- Nováček
- Příspěvky: 90
- Registrován: 04.02.2011 12:21
- Bydliště: Brno
Re: Olejovy filter
Nejsem jedinej, kdo ho pro tento motor dostal. Viz. první příspěvek.lucky.jack píše:Autor tím chtěl říct, že nechápe, jak ti na tenhle motor můžou dát ve fordu EFL600
Mimochodem co se tak dívám, tak zpětnej ventil má asi každej lepší filtr. Prostě nevěřím, že má v sobě forďáckej filtr něco extra. Ale to je jen můj názor.
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Olejovy filter
Přesně tak, filtry mají zpětný a obtokový ventil, u něj, jak píše Spy, se ještě někdy udává, při jakém tlaku začnou propouštět.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
- Spy.Dr
- Junior
- Příspěvky: 225
- Registrován: 19.03.2011 13:47
- Bydliště: Vrchlabí a Trutnov
Re: Olejovy filter
tak tak, ale v ideálním případě by k tomu nikdy nemělo dojít, než se to stane, už by měl být filtr vyměněný, protože vložka už bude zasviněná a nepropustí skoro nic, ale to nemění nic na faktu, že filtr jako takový nemůže udržovat žádný tlak...u něj, jak píše Spy, se ještě někdy udává, při jakém tlaku začnou propouštět.
- Marod22
- Pokročilý
- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: Olejovy filter
Čaute, chystám sa prvý krát na výmenu oleja + všetkých filtrov. Olej už je na ceste a chcel by som si pokúpiť aj filtre. Neviete niekto z hlavy kde by som našiel nejaký výpis týchto vecí na môj motor? najlepšie aj s cenami. Určite to tu niekde je, ale neviem to nájsť. ešte by som prijal intervaly kedy treba meniť ktorý filter a kde kupovať. Vďaka
- ferdoz
- Nováček
- Příspěvky: 72
- Registrován: 31.03.2009 11:20
- Bydliště: Východné Slovensko
Re: Olejovy filter
Ford Focus II 2008 1.6/74kW Silver-X
- LR81
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02.04.2014 18:09
Re: Olejovy filter
Nevíte někdo přesné označení filtru Mann (nebo jiný dobrý filtr) na 1,8 benzín 92 kw? Chci koupit filtr a v těch eshopech nemůžu přesně přijít na to který vybrat
. Díky

- HonzaNovotny
- Junior
- Příspěvky: 311
- Registrován: 12.05.2012 23:04
- Bydliště: Pardubický kraj
Re: Olejovy filter
Měl by to být tenhle
MANN W712/73 (MF W712/73)

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host