Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Odpovědět
ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 08.09.2012 08:59

Tím pádem při sešlápnutí plynu na podlahu, klapka plynu se otevře na plno ale vířivé klapky se zavřou na malou škvírku. :(

Výňatek z několika stránek teorie.

"Z měření vyplynulo, že malý průměr nebo velká délka potrubí příznivě působí na plnění motoru v nízkých otáčkách, velký průměr nebo krátké potrubí pozitivně působí v otáčkách vysokých. Což znamená, že pro provoz ve vysokých otáčkách je lepší používat velkých průměrů sacích kanálů a větší délky, protože při malém průměru by výsledná délka potrubí mohla vyjít příliš malá. Velký průměr omezí ztráty turbulencemi směsi u stěn. Totéž obráceně platí pro seřízení na provoz v nízkých otáčkách. Popsané jevy jsou platné pro pevně nastavený rozvod."

Proto při vybrakovaných klapkách v sání a sešlápnutí plynu na podlahu ve 2000 ot spíše motor ulíváš a tomu zabraňují ty klapky. To je ten důvod proč se bez klapek musí s plynem kolen 2000 - 2500 ot zacházet s citem. :?
Snižováním a zvyšováním průřezu sání klapkama, se dociluje účinnost plnění motoru a jeho výkonu v celém rozsahu otáček. Dále se používá místo snižování a zvyšování průřezu sání klapkama , mechanismus podtlaku, nebo elektroservrem, který mění délku sání, přímým systémem, radiálním a rotačním. :?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

koumess
Junior
Junior
Příspěvky: 228
Registrován: 02.03.2009 21:29
Bydliště: v horách na severu

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od koumess » 08.09.2012 12:30

je to tak že když prudce akceleruješ třeba ze 2000 ot. tak se klapky samozřejmě otvírají okamžitě. Pokud je akcelerace pozvolná podtlak je otevře někde kolem 3500ot.(už si nepamatuju přesně)
Neexistuje stav,kdy je požadavek na výkon a klapky by byly zavřené!
Primární funkce je rozvířit vzduch v nízkých otáčkách,kdy ho není potřeba tolik. Tak jako jez na řece,kdy do toho rozvířeného válce pod splavem je vstříknuto palivo. Nemá to co dělat s variabilní délkou sání.
Ballu to že ti jede auto jak z praku není tím že máš klapky venku,ale že máš prostě povedenej motor,....tak jako já :mrgreen:

ogast: nastartuj a koukni na kloub klapek jestli ti makaj. Vzpomínám si že jsem ty nové klapky lehce zabrušoval aby šli lehčej,když jsem to skládal, ale podtlak ovládání je opravdu silný. Taky koukni zda je ok hadíčka k tomu podtlaku - mohla prdnout následně..
FM 01 kombi,107kW. ...à essence

Uživatelský avatar
ogast
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 11.08.2012 17:07
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ogast » 09.09.2012 21:14

Chci uvést ještě jeden postřeh, jak mám teďka nové klapky + jsem čistil váhu vzduchu, tak pozoruju, že při pomalém popojíždění na rovině už musím přidat malinko plynu. Předtím to šlo jen samotným manévrováním spojkového pedálu. Že by to bylo volnoběžným ventilem? Nebo netěšnost někde?
Mondeo Ghia, 1.8 125k, EURO 4, dovoz Německo, 1.majitel, 160tis. km, serviska, TÜV test

Uživatelský avatar
Wizzy008
Junior
Junior
Příspěvky: 270
Registrován: 15.10.2008 07:45
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Wizzy008 » 21.09.2012 07:34

Kdyby byla někde netěsnost, tak bude situace spíš opačná, do motoru by šlo vác vzduchu, než by eec 'věděla' dle MAFu a otáčky na volnoběh by byly vyšší, tedy by se dalo popojíždět bez plynu.
Spíš to vidím tak, že po tom vyčištění MAFu (tedy pokud byl hodně zasratý a potřeboval to), tak má naopak eec relevantnější údaje o tom, kolik tam teče vzduchu a motor se teď chová 'správněji'. Ono zvlášť na volnoběh, při nízkých otáčkách je každá diskrepance znát..
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver


Obrázek

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Yeshterr » 21.09.2012 07:56

Souhlas, je taky dost možné, že jsi dotáhl nějakou netěsnost, stačí malá, okem nepostřehnutelná. Případně Jsi mihl mít voln. ventil zatuhlý v otevřené poloze či nechtěl dovírat.
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Lion
Nováček
Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 27.08.2011 17:55

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Lion » 30.09.2012 18:32

Ahoj kluci
Potřeboval bych poradit od zkušených jestli tento den a rok výroby má ještě ty staré hodně problémové výřive klapky nebo už má ty nové co jsou dobré a nemusí se s nima nic dělat?Rok výroby je 01.07.2003.Vyjelo mě to z fordzony, tak doufám že to nekecá:)
Předem děkuji za odpověď.

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Yeshterr » 30.09.2012 19:02

Tady v tom vlákně už někdo psal, že na nové klapky se přešlo 10/2002. Takže bys měl být v pohodě ...
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Uživatelský avatar
jenikl
Nováček
Nováček
Příspěvky: 177
Registrován: 19.08.2010 20:26
Bydliště: Heřmanova Huť, Plzeň-sever

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od jenikl » 23.10.2012 12:21

Mám 10/2002 a měl jsem tam staré těsně před smrtí.. Vyklepané, že se asi na osičce točily sami od sebe..

Teď o víkendu jsem měnil za sání z 1,8i rv2005 na svůj 2.0i rv2002 - auto mělo servisku a najeto pouhých 49t km, po havárce kastle na odpis, ale narazil jsem hned, jak jsem chtěl nasadit nový sání..

Odvzdušnění skříně není stejný u modelu mýho 2002 a novějšího z roku 2005, musel jsem to vyměnit i s klapkami, je tam jiný průmě hadice, co vede do sání.. Původní hadice je ca. 10-15mm průměr a nová je ca. 25mm.. S tím souvisí i napojení na sání a odvzdušnění na bloku motoru..

Teď mi přijde, že auto jede líp od nějakých 2500ot, ale měl jsem na výměnu škrtící klapku, celé sání jsem měl i s díly MAP, klapkou, podlakem, atd.. Ale teď mezi 1500-2000ot mi při pokusu o rychlé rozjetí začne auto škubat, ještě to dnes musím omrknout, jestli tam není někde průser a nezapomněl jsem na nějakou hadičku..

Svítila mi diagnostika a měnil jsem i EGR, teď je klid, měl jsem 2 dny odpojenou baterii a jel jsem včera s hotovým autem do Prahy a zpět, ca. 300km, klesla spotřeba a přijde mi, že je lepší pružné zrychlení.. Jen to škubání bylo v Praze k na*rání..

Jinak u původních klapek jsem při koupi auta, mělo na tacho 146t, měnil klapky a osičku jsem si nechal udělat na zakázku u brusiče z taženky, z rozměru 4x4 na 3,55x3,55, klapky byly pak pěkně na pevno, žádný vakl.. Původní osička mi přišla jak z pochromovaný mosazi, když jsem ji vyndal, byla v některých místech už přebroušená klapkami o víc jak polovinu! Prostě průser je osička samotná, když by motor polknul jen klpaky, takovej průser by to nebyl.. Teď mají najet 44t km a jsou na tom líp jak ty v novějším sání z roku 2005, nic není uvolněný, sedí jak přilepený!
Ford C-Max 2,0 TDCi 100kW Titanium BJ10/2008-EZ02/2009

Venca FF
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 14.12.2012 08:45

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Venca FF » 27.12.2012 01:05

Mám FoFo II duratec 2.0 (lpg z výroby) r.v 2009, chtěl bych se zeptat, jak je to s klapkami na tomto motoru MK4? Jestli je to už nějak líp pořešený nebo jestli si to mám nechat zkontrolovat od mechanika? Auto jsem koupil před měsícem a má najeto přes 130 tkm, klepavý zvuk zatím není slyšet, ale přeci jen mám v plánu s autem najet aspoň 200 tkm
FF - 2.0i duratec HE - lpg 2009

Vito SoT
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 25.06.2011 12:48
Bydliště: West Midlands

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Vito SoT » 27.12.2012 16:53

Problemy mely motory do r.v. 2003, potom ty klapky resily nejak jinak. Uz si to nepamatuju presne. U tvyho motoru by nemel byt problem.
Opravte mne pokud se mylim.
Ford Focus 1.8 Zetec 2008

buceek07
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10344
Registrován: 07.02.2010 11:46
Bydliště: Olšany u Prostějova

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od buceek07 » 27.12.2012 21:01

Je tak draku, můžeš být klidný :wink: ...sání se měnilo 2003 a mělo zesílené uložení klapek + nějaké drobnosti...
Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....

Venca FF
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 14.12.2012 08:45

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Venca FF » 28.12.2012 00:04

Díky chlapi, tak to jste mě uklidnili :palec_nahoru:
FF - 2.0i duratec HE - lpg 2009

fordpepek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 17.03.2012 17:37

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od fordpepek » 09.03.2013 00:28

Ahoj všichni,
řešil jsem odstranění klapek loni v létě jako prevenci po koupi auta. Klapky a tyčku jsem odstranil, domky nechal, otvor po ovládání zaslepil. Při jízdě na LPG auto táhne absolutně plynule od cca 1500 ot. řekl bych že možná líp než na benzín. Nicméně pořád řeším takové nepravidelné pobublávání vycházející při volnoběhu ze sání, nejvíce to je slyšet od nasávacího otvoru vzduchového filtru. Je to slyšet až do cca 1100 ot., pak ten zvuk zmizí nebo ho přehluší zvuk motoru...

Níže dávám odkaz na video co jsem našel na you tube, je to přesně ten stejný zvuk, hlavně ke konci videa u vzduchového filtru.
Neporadí někdo co by to mohlo být? Jedná se o 2,0l duratec roč.2001.



http://www.youtube.com/watch?v=zX8cxT5Cehc

Díky za rady.
focus 1,6 combi 99, escort 1,6 combi 97, V40 1,9td 97, 807 2,2hdi

Uživatelský avatar
Weismann
Nováček
Nováček
Příspěvky: 48
Registrován: 28.10.2012 15:15
Bydliště: Nymburk

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Weismann » 23.06.2013 15:20

zdravím pánové, ve čtvrtek jsem taky vyhodil ty klapky ze sání, mám najeto 201tkm a už byli slyšet, celá operace trvala lehce přes 2 hodiny. Teď se mi zdá že to v nízkých otáčkách trošku líp jede, jakoby lehčeji, a celkové má motor tižší chod, zvlášť od cca 3000 ot/min. kdy zmizel takový zvonivý hluk.

vyndal sem jen tu tyčku a klapky, domky sem nechal, a podtlak taky, nic sem nezaslepoval. Práce je to jednoduchá, a se šroubky co drží sání zespodu jsem problem neměl. Takže i někdo méně zručný by to mohl zvládnout si myslím. Ale to spíš jak se kdo cítí.

spotřeba teď 7.3l a předtím 8.1l

zatím sem najel asi 700km.
aktuálně: BMW 530D E39 142kw, manual
ex: Ford Mondeo 1.8i 92kw, rok 2001, weitec 30/30, 18" Zetec, black eyes
ex: BMW 325i E36 142kw

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 23.06.2013 20:30

fordpepek píše:Ahoj všichni,
řešil jsem odstranění klapek loni v létě jako prevenci po koupi auta. Klapky a tyčku jsem odstranil, domky nechal, otvor po ovládání zaslepil. Při jízdě na LPG auto táhne absolutně plynule od cca 1500 ot. řekl bych že možná líp než na benzín. Nicméně pořád řeším takové nepravidelné pobublávání vycházející při volnoběhu ze sání, nejvíce to je slyšet od nasávacího otvoru vzduchového filtru. Je to slyšet až do cca 1100 ot., pak ten zvuk zmizí nebo ho přehluší zvuk motoru...

Níže dávám odkaz na video co jsem našel na you tube, je to přesně ten stejný zvuk, hlavně ke konci videa u vzduchového filtru.
Neporadí někdo co by to mohlo být? Jedná se o 2,0l duratec roč.2001.



http://www.youtube.com/watch?v=zX8cxT5Cehc


Díky za rady.
Rozdělej filtr sání, jak je hadička do něj od kliky, může být dno aeroboxu plnné oleje.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti