SPOTREBA 1.6 TDCi

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 28.06.2007 11:51

omik píše:
zirafak píše: ale,ale Omik 8O a co setrenie paliva :?:
treba zobrat do uvahy kompromis, ako moc trapis motor a o kolko ti to znizi spotrebu. rozdiel medzi 4kou a 5kou pri rychlosti 60km/h v spotrebe je podla mna zanedbatelny. Ked usetris 2 deci nafty na 100km, tak sa to prejavi na rozpocte ako? Navyse sa tu stale opakovala teoria o tom, ze optimalnu spotrebu ma motor ked pracuje niekde v oblasti max. krutiaceho momentu. To rozhodne neni pri 1300 ani 1500 otackach... (niekde tam sa pohybujes ked ides 60km/h na 5ke)
Nevim, jestli u tebe optimalni spotreba = nejmensi spotreba, ale pokud mluvis o nejmensi spotrebe, tak pri EconoRunech se nejezdi nad 1000 otacek za minutu :idea: A cituji:

"Pro zajímavost stojí za uvedení výsledky vítězných posádek posledního ročníku: vítězná benzinová fabia 1,2 47kW jela 330kilometrový úsek s průměrnou spotřebou 2,888 l/100 km, 66kilowattová turbodieselová octavia jela za 2,588 litru nafty na 100 km".

Takze na nizkych otackach neco bude. Ale i ja jsem zastancem "vseho s mirou", takze v 1000 otackach nejezdim, pripada mi to jako trapeni auta, pri usporne jizde se snazim udrzet nekde do 2 tis otacek a je to v pohode. Tu petku tam radim tak pri cca. 70 km/hod. Ale ja mam TDDi, takze je mozna nejaky podstatny rozdil v tech motorech, takze u TDCicek to bude mozna jinak...

Muzes se mrknout na http://auto.idnes.cz/automoto.asp?klic=52027&o=0

Ja cetl tuhle knizku http://knihy.cpress.cz/knihy/auto-moto/ ... ou-paliva/ a muzu ji vrele doporucit. Spotreba mi spadla o temer litr dolu a to bez temer jakehokoliv omezovani...
Jo a taky nejsem zadnej jejich dealer, jenom zde rikam svoje zkusenosti. Tot vse.
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 28.06.2007 12:06

zewl píše:
omik píše:
zirafak píše: ale,ale Omik 8O a co setrenie paliva :?:
treba zobrat do uvahy kompromis, ako moc trapis motor a o kolko ti to znizi spotrebu. rozdiel medzi 4kou a 5kou pri rychlosti 60km/h v spotrebe je podla mna zanedbatelny. Ked usetris 2 deci nafty na 100km, tak sa to prejavi na rozpocte ako? Navyse sa tu stale opakovala teoria o tom, ze optimalnu spotrebu ma motor ked pracuje niekde v oblasti max. krutiaceho momentu. To rozhodne neni pri 1300 ani 1500 otackach... (niekde tam sa pohybujes ked ides 60km/h na 5ke)
Nevim, jestli u tebe optimalni spotreba = nejmensi spotreba, ale pokud mluvis o nejmensi spotrebe, tak pri EconoRunech se nejezdi nad 1000 otacek za minutu :idea: A cituji:

"Pro zajímavost stojí za uvedení výsledky vítězných posádek posledního ročníku: vítězná benzinová fabia 1,2 47kW jela 330kilometrový úsek s průměrnou spotřebou 2,888 l/100 km, 66kilowattová turbodieselová octavia jela za 2,588 litru nafty na 100 km".

Takze na nizkych otackach neco bude. Ale i ja jsem zastancem "vseho s mirou", takze v 1000 otackach nejezdim, pripada mi to jako trapeni auta, pri usporne jizde se snazim udrzet nekde do 2 tis otacek a je to v pohode. Tu petku tam radim tak pri cca. 70 km/hod. Ale ja mam TDDi, takze je mozna nejaky podstatny rozdil v tech motorech, takze u TDCicek to bude mozna jinak...

Muzes se mrknout na http://auto.idnes.cz/automoto.asp?klic=52027&o=0

Ja cetl tuhle knizku http://knihy.cpress.cz/knihy/auto-moto/ ... ou-paliva/ a muzu ji vrele doporucit. Spotreba mi spadla o temer litr dolu a to bez temer jakehokoliv omezovani...
Jo a taky nejsem zadnej jejich dealer, jenom zde rikam svoje zkusenosti. Tot vse.
Hm, zaujimave s tymi spotrebami v econorunech. Niekto tu totizto na fore tvrdil,ze optimalna je pri max. krutaku a optimalnu som automaticky bral ako najnizsiu (a davalo to vyznam)...
Ale ako vravis, vsetko s mierou. Keby skusili jazdit na tych cca. 1000-1200otackach par desiatok tisic km tak by to ten motor podla mna skaredo odniesol...
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 28.06.2007 13:09

omik píše: Hm, zaujimave s tymi spotrebami v econorunech. Niekto tu totizto na fore tvrdil,ze optimalna je pri max. krutaku a optimalnu som automaticky bral ako najnizsiu (a davalo to vyznam)...
Ale ako vravis, vsetko s mierou. Keby skusili jazdit na tych cca. 1000-1200otackach par desiatok tisic km tak by to ten motor podla mna skaredo odniesol...
No, myslim, ze to ten clovek myslel tak, ze pri max. kroutaku je nejlepsi pomer kroutici moment / spotreba. Ale minimalni spotreba urcite ne.
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Skubi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 11856
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skubi » 28.06.2007 13:18

omik píše:..... Ale ako vravis, vsetko s mierou. Keby skusili jazdit na tych cca. 1000-1200otackach par desiatok tisic km tak by to ten motor podla mna skaredo odniesol...
no a můj názor je, že o tohle tady určitě nešlo :wink:
FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car
Obrázek
Obrázek
Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 28.06.2007 14:03

Skubi píše:
omik píše:..... Ale ako vravis, vsetko s mierou. Keby skusili jazdit na tych cca. 1000-1200otackach par desiatok tisic km tak by to ten motor podla mna skaredo odniesol...
no a můj názor je, že o tohle tady určitě nešlo :wink:
no o to tu podla mna ale ide :). Pretoze predpokladam, ze hypoteticky citatel takejto diskusie, ktory o autach zhola nic nevie, potrebuje vediet o vsetkych suvislostiach a nie len o tom, ze najnizsia spotreba je pri 1000 otackach... Znizovanie spotreby ma beznemu cloveku predsa usetrit naklady na prevadzku auta, ale tym, ze si pritom pokazi motor ich predsa zvysi, nie? :)
Preto som pisal, ze sa na ten problem treba pozerat ako na hladanie kompromisu...
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
tomy1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od tomy1 » 30.06.2007 11:06

omik píše:
Skubi píše:
omik píše:..... Ale ako vravis, vsetko s mierou. Keby skusili jazdit na tych cca. 1000-1200otackach par desiatok tisic km tak by to ten motor podla mna skaredo odniesol...
no a můj názor je, že o tohle tady určitě nešlo :wink:
no o to tu podla mna ale ide :). Pretoze predpokladam, ze hypoteticky citatel takejto diskusie, ktory o autach zhola nic nevie, potrebuje vediet o vsetkych suvislostiach a nie len o tom, ze najnizsia spotreba je pri 1000 otackach... Znizovanie spotreby ma beznemu cloveku predsa usetrit naklady na prevadzku auta, ale tym, ze si pritom pokazi motor ich predsa zvysi, nie? :)
Preto som pisal, ze sa na ten problem treba pozerat ako na hladanie kompromisu...
Tak, tak. Omik presne vystihol o co v tejto debate islo...
Focus II, 1,6TDCi, 66KW, 2006, 5dv...

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 09.07.2007 14:06

Je mozne ze po vymene oleja, olejoveho filtra, vzduchoveho filtra a palivoveho filtra po 20.000km doslo k znizeniu spotreby cca. o 0.5 - 0.7 litra na 100km?

Presiel som za posledny tyzden cca. 1500km po tejto vymene a spotrebna mi vysla 5.36l/100km pocitana podla tankovania. Predtym som jazdil od 5.8-6.0 a jazdny styl som teda moc nezmenil, navyse z tych 1500km bolo tak cca. 400 s uplne plnym autom.
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 09.07.2007 14:24

určite to je mozne..

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 09.07.2007 16:50

omik píše:Je mozne ze po vymene oleja, olejoveho filtra, vzduchoveho filtra a palivoveho filtra po 20.000km doslo k znizeniu spotreby cca. o 0.5 - 0.7 litra na 100km?

Presiel som za posledny tyzden cca. 1500km po tejto vymene a spotrebna mi vysla 5.36l/100km pocitana podla tankovania. Predtym som jazdil od 5.8-6.0 a jazdny styl som teda moc nezmenil, navyse z tych 1500km bolo tak cca. 400 s uplne plnym autom.
Urcite to ma vliv. Me spotreba po vymene oleje a filtru spadla o cca. 0.5 litru.
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od zirafak » 10.07.2007 06:03

omik píše:Je mozne ze po vymene oleja, olejoveho filtra, vzduchoveho filtra a palivoveho filtra po 20.000km doslo k znizeniu spotreby cca. o 0.5 - 0.7 litra na 100km?

Presiel som za posledny tyzden cca. 1500km po tejto vymene a spotrebna mi vysla 5.36l/100km pocitana podla tankovania. Predtym som jazdil od 5.8-6.0 a jazdny styl som teda moc nezmenil, navyse z tych 1500km bolo tak cca. 400 s uplne plnym autom.
Uplne normalne logicke :idea:Proste motoru sa lahsie dycha,lepsie klze,jednoduchsie taha palivo... :arrow:

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů