motor 1,8 TDCi
- mehturt
- Test driver
- Příspěvky: 2708
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SC
- Kontaktovat uživatele:
- polkiboj
- Junior
- Příspěvky: 226
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko, Liptovský Mikuláš
- Kontaktovat uživatele:
- omik
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
no. to je tazka debata vhodna na riadny flame warpolkiboj píše:Prosate ten tah, ta dinamika, zrychlenie, nízka spotreba, emisie, a urcite aj pre terajsiu cenu nafty. U nás v SR je mini o 1-2SK lacnejsia ako benzin. A benzin isto pojde stale hore.mehturt píše:a napises aj preco?

A emisie, to je velka otazka, ze co je cistejsie. jednoznacne sa to povedat neda, kazdy si najde svoje vyhody a svoje nevyhody...
Cena nafty porastie podla mna tiez umerne s cenou benzinu.
ale je to straaaasne off topic
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
- polkiboj
- Junior
- Příspěvky: 226
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko, Liptovský Mikuláš
- Kontaktovat uživatele:
.
No ale ja som myslel porovnania rovnakoobjemových motorov a poprípadne aj výkonových. Napr porovnanie 1.6 85kW nafta a to iste benzin. Keby si sa zviezol oboma tak urcite by si sa naklonil viac pre naftu. No a čo sa tika emisii tak asi necitas autocasopisi. je vseobecne zname ze nove naftaky vytvaraju menej emisii ako nove benzinaky a to je fakt. Samozrejme sa to neda povedat o starych diesloch ktore este nemaju ani nastartovane a ide znich kudol. vsedko porovnavam s novými motormi.
Ford Focus kombi, 1.8 TDCi 74kW 100PS, r.v. 12/2003, bleck metla
- omik
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: .
protiargument:polkiboj píše:No ale ja som myslel porovnania rovnakoobjemových motorov a poprípadne aj výkonových. Napr porovnanie 1.6 85kW nafta a to iste benzin. Keby si sa zviezol oboma tak urcite by si sa naklonil viac pre naftu. No a čo sa tika emisii tak asi necitas autocasopisi. je vseobecne zname ze nove naftaky vytvaraju menej emisii ako nove benzinaky a to je fakt. Samozrejme sa to neda povedat o starych diesloch ktore este nemaju ani nastartovane a ide znich kudol. vsedko porovnavam s novými motormi.
rovnaky objem (1.6) a turbodiesel/turtbobenzin... co zvolis? Prejav turbobenzinu bude asi krajsi

Emisie... nove turbodiesly maju emisie niektorych prvkov daleko nizsie, ale zase produkuju sadze, ktore su rakovinotvorne. Tento efekt sa zmiernuje filtrom pevnych castic, ktoreho vyroba zatazuje zivotne prostredie (neviem presne a nemam teraz cas patrat ale pouziva asi nejake latky, ktore nie su uplne koser). Obcas sa vypali a tym sa precisti. Co sa deje pri tom vypaleni? Neviem. Ale pre mna z toho vyplyva jednoznacne to, ze posudzovat ekologiu prevadzky motora len na zaklade emisii je trosku moc uzky pohlad a treba sa pozret na vsetky suvislostis tym spojene.
V casopisoch sa pise akurat o tom, ze diesel neprodukuje sklenikove plyny, ale v skutocnosti produkuje inych skodlivin (oxidy dusika ak sa nemylim) viac ako benzin. Preco su asi Euro normy nastavene inak pre diesel a inak pre benzin (prisnejsie pre benzin)???
Vravim, ze toto je tazka tema a je strasne offtopic, tak to radsej nechajme tak, alebo ak chces tak tomu zaloz vlakno a mozme sa vo volnom case "hadat"



PS: sam mam diesel
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
- polkiboj
- Junior
- Příspěvky: 226
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko, Liptovský Mikuláš
- Kontaktovat uživatele:
ja viem, že je to veľmi ťažká téma. Podľa mňa je na oboch stranách aj diesla a aj benzinaku niečo zlé. Ale to mi už neovplyvníme. Iba vtedy ak by sme si kupili auta na vodik. Hned by bol svet krajsi, lahšie by sa dichalo...Lenze vyvoj v tomto smere akosi dost dlho stagnuje. Sú už nejaké prototipi. Vraj Mercedes chce od budúceho roku sériovo vyrábať auto na vodík. Lenže v malom počte lebo vodikove čerpacie stanice niesu skoro nikde len v Nemecku. No ale dosť už tejto teme. Sme uplne v inom vlakne a nove nejdem zakladat, aby sme to tu nemali až priliš prevlaknene. Mali by sme sa venovat tomu TDCičku. Aj mňa by mnoho o tomto motore zaujímalo. Veľa som hladal, ale našiel som len také odrobynky. Chcel by som nejaké prezenčné video na TDCi mnoho článkov venovaných len tomuto motoru a tak. Je škoda, že takéto veci tu niesu. Možno sa niekde niečo objaví. Budem stále pátrať. 

Ford Focus kombi, 1.8 TDCi 74kW 100PS, r.v. 12/2003, bleck metla
- Hallogen
- Nováček
- Příspěvky: 162
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 13
- Kontaktovat uživatele:
Taky jsem se rozhodoval mezi benzínem a "károu f dechtu"
.Jezdím půl roku s nafťákem a nelituju...solidní zápřah,spotřeba do 5.5 litrů- a to nejezdím zrovinka úsporně.¨
leč všechno má své pro a proti,je to otázka...přání,myslím,že ten turbodiesl za to vyzkoušení stojí.

leč všechno má své pro a proti,je to otázka...přání,myslím,že ten turbodiesl za to vyzkoušení stojí.

Focus 2020 1,0 ecoboost 92KWk bílý
Focus 2011 1.6 TDCi 66@83KW, samozřejmě bílý
Focus 2002 ,TDCi 85 KW,bílý combi,.. dolítáno[/color]
Focus 2011 1.6 TDCi 66@83KW, samozřejmě bílý
Focus 2002 ,TDCi 85 KW,bílý combi,.. dolítáno[/color]
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1530
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Posázaví
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů