motor 1,8 TDCi

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
mehturt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2708
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mehturt » 17.07.2007 07:35

a napises aj preco?

Uživatelský avatar
polkiboj
Junior
Junior
Příspěvky: 226
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko, Liptovský Mikuláš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od polkiboj » 17.07.2007 10:36

mehturt píše:a napises aj preco?
Prosate ten tah, ta dinamika, zrychlenie, nízka spotreba, emisie, a urcite aj pre terajsiu cenu nafty. U nás v SR je mini o 1-2SK lacnejsia ako benzin. A benzin isto pojde stale hore.
Ford Focus kombi, 1.8 TDCi 74kW 100PS, r.v. 12/2003, bleck metla

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 17.07.2007 12:14

polkiboj píše:
mehturt píše:a napises aj preco?
Prosate ten tah, ta dinamika, zrychlenie, nízka spotreba, emisie, a urcite aj pre terajsiu cenu nafty. U nás v SR je mini o 1-2SK lacnejsia ako benzin. A benzin isto pojde stale hore.
no. to je tazka debata vhodna na riadny flame war :twisted:. Tiez sa mi paci prejav diesla ale len v porovnani s nizkoobjemovym benzinom. Ked si vezmes dobry benzinovy dvojliter, alebo este lepsie 6valcovy 2.2 alebo 2.5 liter, tak je to co sa tyka dynamiky a prejavu motora vyrazne lepsie (mozes ho krasne tocit az do nepricetna a ma to dokonca aj vyznam z hladiska vykonu!). Spotreba je ine kafe (aj ked s tymi velkoobjemovymi benzinmi sa da jazdit aj za relativne malo, cca. do 10l).
A emisie, to je velka otazka, ze co je cistejsie. jednoznacne sa to povedat neda, kazdy si najde svoje vyhody a svoje nevyhody...
Cena nafty porastie podla mna tiez umerne s cenou benzinu.

ale je to straaaasne off topic
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
polkiboj
Junior
Junior
Příspěvky: 226
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko, Liptovský Mikuláš
Kontaktovat uživatele:

.

Příspěvek od polkiboj » 17.07.2007 12:47

No ale ja som myslel porovnania rovnakoobjemových motorov a poprípadne aj výkonových. Napr porovnanie 1.6 85kW nafta a to iste benzin. Keby si sa zviezol oboma tak urcite by si sa naklonil viac pre naftu. No a čo sa tika emisii tak asi necitas autocasopisi. je vseobecne zname ze nove naftaky vytvaraju menej emisii ako nove benzinaky a to je fakt. Samozrejme sa to neda povedat o starych diesloch ktore este nemaju ani nastartovane a ide znich kudol. vsedko porovnavam s novými motormi.
Ford Focus kombi, 1.8 TDCi 74kW 100PS, r.v. 12/2003, bleck metla

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: .

Příspěvek od omik » 17.07.2007 13:14

polkiboj píše:No ale ja som myslel porovnania rovnakoobjemových motorov a poprípadne aj výkonových. Napr porovnanie 1.6 85kW nafta a to iste benzin. Keby si sa zviezol oboma tak urcite by si sa naklonil viac pre naftu. No a čo sa tika emisii tak asi necitas autocasopisi. je vseobecne zname ze nove naftaky vytvaraju menej emisii ako nove benzinaky a to je fakt. Samozrejme sa to neda povedat o starych diesloch ktore este nemaju ani nastartovane a ide znich kudol. vsedko porovnavam s novými motormi.
protiargument:

rovnaky objem (1.6) a turbodiesel/turtbobenzin... co zvolis? Prejav turbobenzinu bude asi krajsi :). Proste porovnava sa v tomto pripade neporovnatelne (benzin / TURBO diesel)

Emisie... nove turbodiesly maju emisie niektorych prvkov daleko nizsie, ale zase produkuju sadze, ktore su rakovinotvorne. Tento efekt sa zmiernuje filtrom pevnych castic, ktoreho vyroba zatazuje zivotne prostredie (neviem presne a nemam teraz cas patrat ale pouziva asi nejake latky, ktore nie su uplne koser). Obcas sa vypali a tym sa precisti. Co sa deje pri tom vypaleni? Neviem. Ale pre mna z toho vyplyva jednoznacne to, ze posudzovat ekologiu prevadzky motora len na zaklade emisii je trosku moc uzky pohlad a treba sa pozret na vsetky suvislostis tym spojene.
V casopisoch sa pise akurat o tom, ze diesel neprodukuje sklenikove plyny, ale v skutocnosti produkuje inych skodlivin (oxidy dusika ak sa nemylim) viac ako benzin. Preco su asi Euro normy nastavene inak pre diesel a inak pre benzin (prisnejsie pre benzin)???
Vravim, ze toto je tazka tema a je strasne offtopic, tak to radsej nechajme tak, alebo ak chces tak tomu zaloz vlakno a mozme sa vo volnom case "hadat" :) :) :).

PS: sam mam diesel
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
polkiboj
Junior
Junior
Příspěvky: 226
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko, Liptovský Mikuláš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od polkiboj » 17.07.2007 13:43

ja viem, že je to veľmi ťažká téma. Podľa mňa je na oboch stranách aj diesla a aj benzinaku niečo zlé. Ale to mi už neovplyvníme. Iba vtedy ak by sme si kupili auta na vodik. Hned by bol svet krajsi, lahšie by sa dichalo...Lenze vyvoj v tomto smere akosi dost dlho stagnuje. Sú už nejaké prototipi. Vraj Mercedes chce od budúceho roku sériovo vyrábať auto na vodík. Lenže v malom počte lebo vodikove čerpacie stanice niesu skoro nikde len v Nemecku. No ale dosť už tejto teme. Sme uplne v inom vlakne a nove nejdem zakladat, aby sme to tu nemali až priliš prevlaknene. Mali by sme sa venovat tomu TDCičku. Aj mňa by mnoho o tomto motore zaujímalo. Veľa som hladal, ale našiel som len také odrobynky. Chcel by som nejaké prezenčné video na TDCi mnoho článkov venovaných len tomuto motoru a tak. Je škoda, že takéto veci tu niesu. Možno sa niekde niečo objaví. Budem stále pátrať. :D
Ford Focus kombi, 1.8 TDCi 74kW 100PS, r.v. 12/2003, bleck metla

Uživatelský avatar
martinsk
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 554
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liesek-Orava-Slovensko

Příspěvek od martinsk » 17.07.2007 22:26

Troška odbočím, u mňa rozhodlo TDCI aj preto, že je z čoho vyberať, naproti tomu benziňákov je veľmi málo.
Focus combi, TDCi, 6/2004, 85 kW,Ghia, Machine Silver   Obrázek

Uživatelský avatar
Hallogen
Nováček
Nováček
Příspěvky: 162
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 13
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hallogen » 18.07.2007 15:24

Taky jsem se rozhodoval mezi benzínem a "károu f dechtu" :D .Jezdím půl roku s nafťákem a nelituju...solidní zápřah,spotřeba do 5.5 litrů- a to nejezdím zrovinka úsporně.¨
leč všechno má své pro a proti,je to otázka...přání,myslím,že ten turbodiesl za to vyzkoušení stojí. :wink:
Focus 2020 1,0 ecoboost 92KWk bílý
Focus 2011 1.6 TDCi 66@83KW, samozřejmě bílý
Focus 2002 ,TDCi 85 KW,bílý combi,.. dolítáno
[/color]

pette
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1530
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od pette » 18.07.2007 19:56

po tom co jsem měl možnost jezdit jak benzínem tak s naftou jednoznačně u mě vyhrála nafta TDCI,spotřeba i při rychlé jízdě super.
Focus combi II TDCI 1.6 2006 stříbrná Moondust
Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D 2009 4x4

měl jsem:FoFo I combi TDCI 1,8 2002 černá perleť

Uživatelský avatar
abe
Junior
Junior
Příspěvky: 201
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bohumin

Příspěvek od abe » 18.07.2007 21:58

taky se přikláním do diskuze,jedině TDCI :D :D :D :wink: super motor a spotřeba též :wink:
1.8 TDci combi r.v.12/2002 sřibrné COMBI Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 4 hosti