Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta

Uživatelský avatar
frantik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 21.11.2010 22:14
Bydliště: Chrudim

Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta

Příspěvek od frantik » 04.12.2013 08:58

Měl jsem stejný problém s velkým kolísáním otáček volnoběhu u 2,0 Duratec HE, auto i chcípalo za jízdy, což bylo dost nebezpečné. Provedl jsem vyčištění klapky a odpojení baterky dle zkušeností v tomto vlákně a všechno naprosto v pohodě. Hodina práce a zničený kartáček na zuby :D I tak nějaký karbon zůstal, protože jsem spěchal, jelikož se stmívalo.
Tímto chci tedy poděkovat zúčastněným, kteří podali rady, jak na to...

Jen chci podotknout, že problémy s volnoběhem se projevily ihned po výměně ventilů tlaku, které ovládají klapky v sání, jsou dva vpravo u hlavy (takové kvádříky na plechovém držáku), mění se oba zárověň (i když mrtvý byl jeden). Svítila kvůli tomu kontrolka motoru (chyba P2008) a auto částečně pocukávalo a jelo hůře, protože klapky byly zřejmě furt otevřené naplno. Dlouho jsem takto jezdil, čímž se zřejmě i zasvinila ta klapka. Proto upozorňuji, kdo by měl stejný problém, ať nechá velntily vyměnit ihned.
Ford Focus II Combi Ghia 2,0 Duratec HE, 2007, Black Panther, LPG

SlaJ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 19.04.2012 14:45

Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta

Příspěvek od SlaJ » 26.05.2014 09:44

Ahoj,
každému pomůže asi něco jiného. Klapku jsem čistil několikrát, je jako nová. Měněn filtr sání, svíčky, reset jednotky. Nepomohlo to, stále stejný problém, když je motor studený při sešlápnutí plynového pedálu jdou otáčeky nejdřív dolů a pak teprve nahoru. Nutno startovat na 2x.

klasik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 28.11.2011 19:49

Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta

Příspěvek od klasik » 26.05.2014 10:18

V tomto případě bych to tipoval na problém s motorkem škrtící klapky. Mělo by pomoci poposadit klapku o zub či dva, jak jsem zde již psal.

SlaJ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 19.04.2012 14:45

Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta

Příspěvek od SlaJ » 26.05.2014 10:35

Ahoj,
zkousel jsem, tady jsem to zaznamenal: https://www.youtube.com/watch?v=Nef5iBRYOTw
(Pomohlo to jen zdánlive, nez se nacetli zase hodnoty do ridici jednotky tak to slapalo trochu jinak nez obvykle.)
Naposledy upravil(a) SlaJ dne 28.05.2014 19:20, celkem upraveno 1 x.

pepee
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 26.06.2008 19:25

Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta

Příspěvek od pepee » 26.05.2014 20:01

1) zkoušel jsi diagnostiku? třeba není vůbec problém ve škrtící klapce, ale v elektronice řízení motoru...
2) v případě, že je opravdu problém ve škrtící klapce, co se takhle zkusit domluvit s někým na vrakovišti na zapůjčení klapky? Třeba by se dalo ji na místě vyměnit, odzkoušet, buď si nechat tu z vrakoviště nebo dát dotyčnýmu třeba 200 Kč do kapsy za ochotu a klapku vrátit

Jinak pro představu: když jsem někdy před rokem zjišťoval ceny jetých klapek na netu, daly se sehnat za cca 3500 Kč, nová ebay bez dopravy cca 6900 Kč, nová Ford ČR cca 12000Kč
Mondeo Turnier MKIV 2,0 TDCi 103 kW
Focus C-Max 1,8i Duratec 92 kW

bobo61
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 03.12.2012 22:48

Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta

Příspěvek od bobo61 » 26.05.2014 21:21

Zdravím,
nevíte někdo kde se nachází snímač tlaku sacího potrubí na motoru 2.0 16V rok výroby 2006

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti