Řazení

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
fantomas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 02.02.2008 03:18

Řazení

Příspěvek od fantomas » 06.06.2006 10:03

Zdravím,
koupil jsem nedávno FF a mám dotaz na řazení :) - vrací se vám řadící páka na sřed ? U mého minulého auta se vracela u FF ne.

Když ji dám vlevo jako bych chtěl řadit např dvojku tak se po puštění nevrátí.

Docela blbě se tedy řadí trojka, protože špatně poznám jestli mám trojku nebo pětku.
Focus 1.6 16V r.99, Ghia

Uživatelský avatar
speedy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 831
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slánsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od speedy » 06.06.2006 10:12

Řadicí páka se vrací u každého auta do střední polohy při vyřazení.
To už tady něco podobného na fóru řešili...Interiér --> pružina řadící páky
Možná to bude i tvůj případ.
Foki doporučoval vyměnit celou kulisu za 500kč
Karel FoFo 3 combi 2015 1.5 TDCi Black Shadow
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver

Uživatelský avatar
PHECZ
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 656
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Votice
Kontaktovat uživatele:

Re: Řazení

Příspěvek od PHECZ » 06.06.2006 12:21

fantomas píše:Zdravím,
koupil jsem nedávno FF a mám dotaz na řazení :) - vrací se vám řadící páka na sřed ? U mého minulého auta se vracela u FF ne.

Když ji dám vlevo jako bych chtěl řadit např dvojku tak se po puštění nevrátí.

Docela blbě se tedy řadí trojka, protože špatně poznám jestli mám trojku nebo pětku.
Vypadá to,že máme stejný ročník, ale já tenhle problém nemám.Dělala mi to Fiesta a byla to ta kulisa.
ObrázekFF 1.6 Ti-VTC,85kW,r.10, 5dv, Hatchback, černá panther"Galerie"

ObrázekFF 1.6 16V,74kW,r.99 5dv,Hatchback,stříbro "Galerie"

Uživatelský avatar
fantomas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od fantomas » 07.06.2006 14:53

a kde jsou ty pružiny schovaný ? :) odstranil jsem ten kryt pod pákou, ale žádné přužiny nevidím.
Focus 1.6 16V r.99, Ghia

Uživatelský avatar
stan
Junior
Junior
Příspěvky: 443
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od stan » 07.06.2006 15:09

vyzera, ze prasknuta pruzina je to celkom bezny problem u FF aj mne to uz menili a stalo to do 500skk
ford mondeo kombi mk4 1.8tdci titanium, mondeo mk3 ST titanium X 2.2 tdci 136kW

Uživatelský avatar
zahys
Nováček
Nováček
Příspěvky: 88
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od zahys » 09.06.2006 23:56

Taky má prasklou tu pružinu, foki radil vyměnit kulisu, pokud jsi šikovný vyměň jen pružinu, stoji asi 150kč, je zastrčená z vrchu a trošku mi připomíná pružinu z kolíčku na prádlo, možná mám moc bujnou fantazii :D Plast odšroubíš vzadu u popelníku a vepředu pod krytkami, které jsou v dírách na nápoje. :)
fofo II hatchback, modrá jeans, 1,6 16V, 01/2006
Obrázek

Uživatelský avatar
petpol
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Branky na Moravě

Problém s řazením zpátečky

Příspěvek od petpol » 17.09.2006 14:23

Mám FoFo a najeto 10tkm. Řazení jednotlivých stupňů mi jde lehce. Když dám jedničku nebo čtyřku nemusím využít žádnou velkou sílu a rychlost zařadím. V případě zpátečky tam jsou dvě polohy (momenty).

Uchytím řadicí páku, dám vpravo a následně dozadu kam to jde. Nyní jsem v momentu, který mne mýlí, protože páka se nevrátí, ale když pustím spojku tak jen zašramotí převodovka. Musím vyšlápnout znovu spojku a více zabrat dozadu pro skutečné zařazení zpátečky. Reklamoval jsem to v servisu a tam tvrdí, jako tradičně asi všude, že to je v pořádku a že musím používat více síly pro řazení. Kdo si pamtuje řazení ve Š120, kde byly obdobné problémy při řazení zpátečky, tak asi ví o čem mluvím.
Co by mohlo být příčinou, jak to vysvětlit nebo je přesvědčit ve Ford servisu? Trápí mne, že občas ničím ozubení, když nepoznám, že ta zpátečka není zařazena.
Ford Focus, 1,8 ZETEC Combi, r.v. 9/2004, modrá - tonic
Obrázek

Uživatelský avatar
martas69
Nováček
Nováček
Příspěvky: 127
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 4 - Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s řazením zpátečky

Příspěvek od martas69 » 17.09.2006 15:13

petpol píše:Mám FoFo a najeto 10tkm. Řazení jednotlivých stupňů mi jde lehce. Když dám jedničku nebo čtyřku nemusím využít žádnou velkou sílu a rychlost zařadím. V případě zpátečky tam jsou dvě polohy (momenty).

Uchytím řadicí páku, dám vpravo a následně dozadu kam to jde. Nyní jsem v momentu, který mne mýlí, protože páka se nevrátí, ale když pustím spojku tak jen zašramotí převodovka. Musím vyšlápnout znovu spojku a více zabrat dozadu pro skutečné zařazení zpátečky. Reklamoval jsem to v servisu a tam tvrdí, jako tradičně asi všude, že to je v pořádku a že musím používat více síly pro řazení. Kdo si pamtuje řazení ve Š120, kde byly obdobné problémy při řazení zpátečky, tak asi ví o čem mluvím.
Co by mohlo být příčinou, jak to vysvětlit nebo je přesvědčit ve Ford servisu? Trápí mne, že občas ničím ozubení, když nepoznám, že ta zpátečka není zařazena.
Mám Focuse rok 2003 a zpátečce se taky občas nechce na své místo... Uklidňuje mě jen to, že jsem měl půjčenýho fungl Fusiona a ten to dělal taky... Známej s novou Fiestou má podobný problém... Možná nějaký konstrukčně špatný synchron nebo nevím... Radší zařadím zpátečku když motor neběží (když je ta možnost... př. výjezd z garáže či parkoviště) a když běží tak to chce pomalu pouštět spojku a tu zpátečku tam lehce dotlačit... je to o zvyku... Ale dělat mi to tředa jednička nebo dvojka, tak bych byl značně nasrán:o)

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 17.09.2006 21:26

Mi to nastesti nedela. Uz jsem to jednou nekde psal. Zkus pustit spojku, znova seslapnout a pak zaradit. U nekterych aut to tak delava, ze kdyz z nejake rychlosti bez pusteni spojky radis zpatecku, tak to treba skubne, atd.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 17.09.2006 21:36

Vetsinou jdou zaradit obtizne rychlosti s velkym prevodem, jednicka nebo zpatecka. Zkus predtim zaradit treba 2-jku nebo 3-jku, kolecka v prevodovce se trochu pohnou a pak zaradis tu rychlost, kterou chces. Zkus to delat rychle a automaticky. :wink:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
martas69
Nováček
Nováček
Příspěvky: 127
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 4 - Modřany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martas69 » 17.09.2006 21:57

pelen píše:Vetsinou jdou zaradit obtizne rychlosti s velkym prevodem, jednicka nebo zpatecka. Zkus predtim zaradit treba 2-jku nebo 3-jku, kolecka v prevodovce se trochu pohnou a pak zaradis tu rychlost, kterou chces. Zkus to delat rychle a automaticky. :wink:
taky možnost:o)

Uživatelský avatar
zahys
Nováček
Nováček
Příspěvky: 88
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od zahys » 18.09.2006 15:07

Taky mi ta zpátečka jde hůř, dělám to tak, že když nejde, vrátím ji zpět na střed a prošlápnu spojku a pak už mi tam v pohodě skočí..... :D
fofo II hatchback, modrá jeans, 1,6 16V, 01/2006
Obrázek

Uživatelský avatar
Dany
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3790
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bílovec,Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dany » 18.09.2006 17:07

Já mám někdy problem se čtyřkou, jinak se mi řazení zdá docela tuhé, kdybych si tu kulisu vyměnil, tak se asi nic nezmění, že?? :roll:
Ford Focus 1,6 16V Zetec 99 Silver
Obrázek

Uživatelský avatar
FII
Nováček
Nováček
Příspěvky: 34
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od FII » 19.09.2006 11:45

Mám FII kombi benzín 1.6 s 5 st manuálem durashift a občas mi nejde napoprvé zařadit zpátečka. Musím zařadit jinou rychlost a potom teprve jde. Nejdříve mě mechanik v autorizovaném servisu řekl, že je to normální u 80% Focusů což mě naštvalo vlezl jsem do předváděčky a auta na salonu nikde mě to neudělalo, tak jsem sjednal garanční opravu. Rozebrali převodovku a zpátečkové kolo mělo trochu omačkané plošky na čelním ozubení, viděl jsem ho prý nedokalené tak ho vyměnily. Převodovka nemá synchron na zpátečku a řadí se tam pomocí čelního ozubení s tím že zuby po sobě sklouznou. Nejdříve se mi to zdálo dobré, ale už se mi to asi 2x stalo znova. Tak nevím jestli podle příspěvků je to vůbec řešitelné, možná ještě zkusím novou převodovku.

Uživatelský avatar
petpol
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Branky na Moravě

Příspěvek od petpol » 19.09.2006 15:54

Načal jsem téma řazení zpátečky, protože jsem chtěl ještě nechat provést záruční opravu. Stejně jako u lidí je někdy lepší se nenechat operovat. Člověk pak žije déle. Možná, že to je stejné i u těch aut ....
Ford Focus, 1,8 ZETEC Combi, r.v. 9/2004, modrá - tonic
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti