FF2 1.6 TDCi 80kW - Rezonance v motoru/výfuku/sání ?

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

FF2 1.6 TDCi 80kW - Rezonance v motoru/výfuku/sání ?

Příspěvek od kiblik » 01.05.2012 20:55

Zravím všechny členy tohoto Forďáckýho fóra.

Po vlastnictví bezúdržbového, lidově oblíbeného vozítka Škoda Felicia last edition Mystery, jsem se nedávno stal majitelem dalšího vozítka FordFocus2 s motorem 1.6TdCi 80kW (chip na 100kW),r.v.2007,najeto asi160tis.km. Felda stále v záloze :lol:

Musím říct, že co se komfortu a jízdních vlastností týče, je to prostě vyšší třída. Podvozek super, nerovnosti českých silnic příjmá ochotně, motor jede jak raketa, tohle auto pružně zrychluje ve 160 i výše, maximum jsem nezkoušel ale bude to někde okolo 200, slušná pasivní bezpečnost, interiér taky celkem ujde, zatmavená skla a hlavně klima, je v horkých dnech k nezaplacení. Pokrok nezastavíš :nnou:

Ale, ale,abych jen nechválil jen co jsem najel cca 1000km spozoroval jsem nepříjemný úkaz, který vám teď popíšu a byl bych rád za jakoukoliv dobrou radu vedoucí ke zjištění závady, případně jejímu odstranění.Sám jsem se už pokusil ale neúspěšně. Možná už jste podobnou závadu řešili, tak to pro vás bude jednoduché.

Závada:
Při jízdě nebo i vytáčení motoru na místě se odněkud ze předu, z motorového prostoru, pocitově i od řidičovi podlahy, ozývá nepřirozený hukot motoru, já bych to nazval až dunění.Se zatížením motoru částečně roste jeho intenzita. To se děje vždy při konkrétních otáčkách. První kritický rozsah je otáček 1800-2000 RPM a druhý 2500-2800 RPM. Děje se tak jak při akceleraci tak při deceleraci. Při akceleraci o něco více. V ostatních režimech je motor tichý, tak jak se to od něj očekává, na volnoběh bych ani neřekl, že je to nafťák :lol: . Nejlépe je tento pazvuk pozorovatelný na dálnici se zařazenou pětkou, kdy všechny ostatní šelesty překrývá aerodynamický hluk a hukot je slyšet velmi, velmi zřetelně.

V praxi to znamená, že na 3-ku nemůžu jet v rozmezí 45-55km/h a na 5-ku v rozmezí 85-100 a 130-140km/h což jsou zrovna limity, které by se mě i našim stážcům líbili.

Servis:
Zajel sem s tím do místního home servisu na kontrolu výfuku, ale žádný únik plynů nalezen nebyl. Vše vypadalo, že těsní jak má. Jen koncový tlumič výfuku měl při poklepu už ne úplně kovový zvuk, zřejmě už je částečně zanešený nebo zevnitř prorezlý, takže byla doporučena jeho výměna, ale stím, že příčina podezřeleho dunění to určitě nebude. Pátrání pokračovalo pod kapotou a byla objevena díra v hadici pro přívod vzduchu z filtru do turba. Defekt vznikl zřejmě od přílišného utažení gumové roury přes obyčejnou šroubovací stahovačku, ta ji při dotažení trochu nařízla a práce turba s gumovým vlnovcem, malý řez dále zvětšovala. Protože trubka na vstupu turba je dost dlouhá, provedl jsem provizorní opravu a gumovou rouru jsem zatáhl stahovačkou o kousek dál. Stažení bylo ale až na okraji a tak to asi moc nefungovalo, protože efekt to nemělo.

Vše na motoru je origo, olej 5W-30 Castrol, servisní interval 20 000km , Ford v Brně. Je možné že něco dosluhuje nebo mám hledat další díry v hadicích?

Tak co napadá vás něco? Nechci zbytečně ztrácet čas v servisech, kde než závadu najdou vysolím jim za opravy typu pokus omyl desetitisíce? :wallbash:

Díky
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8461
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: FF2 1.6 TDCi 80kW - Rezonance v motoru/výfuku/sání ?

Příspěvek od lucky.jack » 02.05.2012 09:57

Ačkoliv servis nic nenašel, já bych to viděl na nějakou hadici nebo skutečně výfuk. Ne jednou jeden servis nenašel a druhý našel...
BTW duní mi taky někde něco a na nic jsme nepřišli, takže už to neřeším.
A jestli to je slyšitelný i při stojícím vozidle tak není nic jednoduššího...

Jinak bych doporučoval zkrátit servisní interval na 15tkm nebo 10tkm podle ročního nájezdu - pakliže už se tak nestalo :wink: Ale o těhlech motorech je tady toho hafo, takže je zbytečný se rozepisovat...
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: FF2 1.6 TDCi 80kW - Rezonance v motoru/výfuku/sání ?

Příspěvek od phofy » 02.05.2012 16:52

Když už jsme u té díry v sání před turbem jak se taky jinak může projevovat? Třeba nějakým syčením, nebo něčím takovým? Mě právě dělá, že aniž by turbo pořádně seplo, tak to někde syčí, nebo přisává a když pustím plyn tak mi dělá tohle http://www.youtube.com/watch?v=VeeQyD2uVf8 takové tcc tcc

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: FF2 1.6 TDCi 80kW - Rezonance v motoru/výfuku/sání ?

Příspěvek od kiblik » 04.05.2012 01:06

lucky.jack píše:Ačkoliv servis nic nenašel, já bych to viděl na nějakou hadici nebo skutečně výfuk. Ne jednou jeden servis nenašel a druhý našel...
BTW duní mi taky někde něco a na nic jsme nepřišli, takže už to neřeším.
A jestli to je slyšitelný i při stojícím vozidle tak není nic jednoduššího...

Jinak bych doporučoval zkrátit servisní interval na 15tkm nebo 10tkm podle ročního nájezdu - pakliže už se tak nestalo :wink: Ale o těhlech motorech je tady toho hafo, takže je zbytečný se rozepisovat...

To Lucky Jack :
Ano, ano máš jistě pravdu vzhledem k tomu chipu dvojnásob.
Interval to bude chtít o něco kratší ( i na Feldě měním po 12tis), olej o něco lepší vhledem k vyššímu zatížení,občasný proplach motoru před výměnou oleje je zřejme tou nejlepší prevencí drahých oprav a demontáž sítka ve šroubu před turbem pro zvýšení průtoku maziva, či co je to tu popisováno není nejhorší nápad. Pokud jsem na něco důležitého zapoměl, tak mi prosím napověz.

Co se týká toho dunění, napadla mě taková jednoduchá úvaha (bohužel nevím jak dobře je aplikovatelná na motor/přeplňovaný motor). U tohoto agregátu jsou v podstatě jen tři místa, kde je nějaká větší dutina, která by takovýto pazvuk (hluboké dunění) mohla při specifické frekvenci vydávat.

1) Sání - komora vzduch filtru + vlnovec
2) DPF filtr - značně velká dutina
3) Výfuk - střední díl

Dnes přibylo navíc další vodítko do hádanky. Při cestě autem jsem vypozoroval, že síla dunění je závislá také na teplotě motoru. Za studena je tento projev mnohem slabší, za tepla naopak podstatně zřetelnější.

A tak jsem si řekl, kolik se asi tak ohřeje přívod vzduchu ??? Myslím, že skoro vůbec a když tak to nebude víc než desítky °C. Když se tedy tolik neohřívá neměla by se u něj intenzita tak výrazně měnit a není to tedy místo, kde bych měl hledat problém.

Co DPF, tam bude teplo. Teploty se budou měnit o stovky °C. Tady problém být může. Dutina je to dost velká i pro vytvoření hlubokého tonu. Navíc DPF je v přední části vozidla odkud právě se tento zvuk ozývá.

Výfuk, ten se zahřívá taky. Navíc je v pokročilém stádiu vnitřního rozkladu. Dunění se sice neozývá ze zadní části auta,kde je střední díl výfuku umístěný, ale pulsace se můžou přenášet klidně až do další dutiny v řadě tedy DPF.

Takže jak se na to tak dívám, jsou tu dvě základní možnosti, výfuk a DPF. Ostatní děravé hadice samozřejmě nevypouštím. Jak se mi zdá, tak se tu moc lidí s podobnými nešvary ještě nesetkalo.

Tak uvidíme co na to servisman :irre:
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: FF2 1.6 TDCi 80kW - Rezonance v motoru/výfuku/sání ?

Příspěvek od kiblik » 09.05.2012 22:38

Tak mám další úsměvné informace.

Po návštěvě vzdálenějšího servismana (profi), místního jsem bohužel nestihnul, zní předběžný závěr asi takto cituji servismana a mě:

"Servis: Na tom motoru není nic špatnýho pane. Všechny hadice se zdají být ok, žádné poškození jsem tam nenašel, ale kolem toho turba je to nějaký zasraný, no podívej se na to tady, dyt je to zakarbonovaný jako prase. To se mi nějak nezdá. Servisman se kouká na místo , kde ještě nedávno unikal olej z hadice před turbem.Vysvětlil jsem mu, že to žádalo neodkladnou opravu ale teď už je to ok. Servis: Už se na tom někdy regenerovalo DPF? Já: To se přece čistí samo, ne, dyť se tam dilivá ten sajrajt na regeneraci každých 60tis? Servis: No to jo částečně se to čistí to ano, ale mělo by se to každých 60 tis km regenerovat ručně přes diagnostiku. Já: Co to obnáší pane servisman? Hodinu stím budeme jezdit ustálenou rychlostí min 60km/h za hodinu a vypálíme z toho ty saze. Já: Co to stojí? Servis: Stojí to 1500Kč.. Konec.

Tak se naskýtá otázka, je vůbec bezpečné a rozumné dělat nucenou regeneraci na starším autě ? A vyplatí se to vůbec. Jestli jsem to tady dobře četl bude se to dělat ne jednou, ale určitě dvakrát a přitom se mi určitě naředí olej naftou. Takže nakonec budu muset ještě měnit olej a všechny filtry a kdo ví co ještě. Jen regenerece a výměna oleje mě pak přijdou na 1500+1500+3000=6000Kč a to úspěch není ani nahodou zaručen.

Pokud bych uvažoval často popisovaný scénář nucená regenerece-nafta v oleji-prasklý mezichladič-zadrené turbo-motor v pr..li pak se mi jako jediná cesta zdá okamžitá odborná demontáž DPF za cenu cca 5000 Kč.

Co na to říkate? Mám to nechat kuchnout a mít navždy klid nebo do toho mám cpát peníze dokud to neodělá opravdu pořádnou paseku :gott: ???

Můžete mi prosím doporučit odborníka, který umí odstranit DPF na FF2 a má stím opravdu hodně pozitivních zkušeností (Praha a okolí)?

Díky
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: FF2 1.6 TDCi 80kW - Rezonance v motoru/výfuku/sání ?

Příspěvek od V12 » 10.05.2012 07:26

Nutena regeneracia DPF sa robi cez Ford IDS/WDS diagnostiku, auto stoji v dielni alebo na dvore. Diagnostika nastavi otacky motora na 3000 a drzi to cca 30 minut, dochadza k 2 pridavnym vstrekom nafty pri otvorenych vyfukovych ventiloch. Po tejto nutenej regeneracii je bezpodmienecne nutna okamzita (a ked pisem okamzita, tak okamzita na mieste, kde regenerovali ten DPF, ani kilometer jazdy) vymena oleja, inak budes po par km hladat nove turbo. Najlepsie riesenie je zbavit sa tohto diablovho vynalezu. A ako predchadzat problemom s DPF ? Jednoducho - nekupit auto s tymto megakurvitkom.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: FF2 1.6 TDCi 80kW - Rezonance v motoru/výfuku/sání ?

Příspěvek od kiblik » 10.05.2012 09:56

To V12: Jak jsem to tak četl, tak není jednoduché najít někoho, kdo to udělá opravdu kompletně a správně. :nixw:

Povíš mi, kde pak si se toho zbytečného dílu zbavil?
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: FF2 1.6 TDCi 80kW - Rezonance v motoru/výfuku/sání ?

Příspěvek od V12 » 10.05.2012 17:11

Moj 2.0TDCI ten "zbytecny dil" nemal. To bola prva vec, co som sa pytal predavajuceho - Ma to DPF ? Predavajuci, ze nevie :nunu: poriesil to VIN a nahliadnutie do katalogu. Ak by to DPF malo, neberiem ho. A moj terajsi Focus je benzinak, ten take somariny nepotrebuje. Zatial :hhura:

Toho dielu Ta najlepsie a najrychlejsie zbavia vo FapOff (http://www.fapoff.cz)
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

paranmax
Junior
Junior
Příspěvky: 253
Registrován: 24.07.2010 10:06
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: FF2 1.6 TDCi 80kW - Rezonance v motoru/výfuku/sání ?

Příspěvek od paranmax » 10.05.2012 20:54

Jenom taková otázka k tomu DPF. Pokud se odstraní nebude pak probém s emisema? A za chvilku bude povinná norma euro5 (pokud už není,moc to nesleduju), tak pochybuju že nejaký "ropák" se bez DPF obejde. Tzn že další auto jenom benzín s lechkou nohou :-)
Ford Focus C-Max 2004,Ghia,1.6 tdci,80kw.Bez DPF
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: FF2 1.6 TDCi 80kW - Rezonance v motoru/výfuku/sání ?

Příspěvek od phofy » 10.05.2012 21:07

Pokuď vím tak dokonce FapOff dokonce garantuje, že auto po jejich úpravách projde emisema.

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: FF2 1.6 TDCi 80kW - Rezonance v motoru/výfuku/sání ?

Příspěvek od kiblik » 23.06.2012 00:26

Tak a je to tady. Nevzdal jsem to a výsledek se dostavil. Teoretické předpoklady mě dovedly až ke konečné závadě. A co to bylo?

Jedno slovo a jedna zkratka.....................VYJEBANY DPF.

Pomohlo jeho trvalé odstranění a teď je sním doufám navždy pokoj. Po té co mi přibylo 1,5 litru nafty do oleje sem v tom měl docela jasno. Navíc se neustále objevovala stejná závada P2458. Každému, kdo má tohle auto, doporučuju sehnat si něco jako ELM čtečku pro OBDII. Z eBay včetně poštovného za slušných 500Kc a to včetně sofwaru. Dá se tím celkem dobře a hlavně včas, zjistit co vaše auto trápí a to třeba na Smartfounu, který máte u sebe.

Auto je jako by z něho někdo vyndal špunt. Jede zlehka a svižně. Myslím, že spotřeba půjde minimálně o 0.5l dolů. Najednou se to chová jako starý dobrý škodovácký TDi, živý,ostrý,úsporný.

Škoda že z FF2 nikdo neodstraní DPF tak, aby se vykotlaná roura dala nahradit obyčejnou trubkou. Motor je totiž v celém rozsahu otáček o něco hlučnější a to právě kvůli té dutině co tam po filtru vždycky zůstane.

Po nájezdu 1000km napíšu jestli vše vydrželo tak jak bylo přislíbeno.

HUBERTE kupředu tu zeměkouli ještě jednou objedeš.
DPF kick off 165tis. km.
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: FF2 1.6 TDCi 80kW - Rezonance v motoru/výfuku/sání ?

Příspěvek od Sagic » 25.06.2012 11:27

Nevím jestli gratulovat, mám na to jiný názor. Teď možná fapoff garantují, že projdeš emisema, ale jen kvůli tomu, že ty mašiny to neumějí změřit a až budou nové tak co? Nebudeš jezdit? Nebo podplácet emisáka? Podle mě než dělat takový zásah do vozu za 5000 si nechat něco kuchat s tím, že to stejně nikdo neumí úplně odstranit, je naprostá blbost. Radši nový DPF z GB za 6500 a 1000 za práci a mám po starostech a nebudu v budoucnu (možná blízké) řešit kam pojedu na emise.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19258
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: FF2 1.6 TDCi 80kW - Rezonance v motoru/výfuku/sání ?

Příspěvek od foki » 25.06.2012 11:53

ted jsem resil jednu 1,6 , byl tam problem s vysokým tlakem na turbu , ve fordu ho vyhodily tak prijel za mnou , po nacteni byla jedna z mozností prekalibrace PCM , vzhledem k tomu ze mi pan ukazal papir , kde ho durazne varovaly pred novou kalibraci , jsem dal od toho ruce taky pryc . takze ono ted to je docasne vyreseni problemu ale ne trvale , protoze jakykoliv problem , kde bude potreba aktualizovat SW , nebude vyresen .

k tomu vykonu , nevim jestli to je tim ze tam filtr neni a to turbo tlaci víc protoze nema takovy odpor jako s filtrem .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: FF2 1.6 TDCi 80kW - Rezonance v motoru/výfuku/sání ?

Příspěvek od kiblik » 25.06.2012 20:29

Zatím 850km bez problemu
Spotřeba dle palubáku -0.4l/100km

Sagic:
Sagic píše:Nevím jestli gratulovat, mám na to jiný názor. Teď možná fapoff garantují, že projdeš emisema, ale jen kvůli tomu, že ty mašiny to neumějí změřit a až budou nové tak co? Nebudeš jezdit? Nebo podplácet emisáka? Podle mě než dělat takový zásah do vozu za 5000 si nechat něco kuchat s tím, že to stejně nikdo neumí úplně odstranit, je naprostá blbost. Radši nový DPF z GB za 6500 a 1000 za práci a mám po starostech a nebudu v budoucnu (možná blízké) řešit kam pojedu na emise.
TO Sagic:
No nevím jestli je dobrý nápad cpát do auta znovu něco co málem způsobilo zadření motoru nebo myslíš, že 1,5 litru nafty na 3,8 litru oleje je ještě v pořádku. Podle mě je nafta na českých benzínkách dost suchá, tak to asi jen těžko umaže to co 5W-40 plně syntetický olej.

Ani s těma emisema bych to tak černě neviděl. Koncovku teď trochu očerněnou sice mám, ale rozhodně za mnou není černý mrak. Emise budu muset podstoupit na podzim, tak se uvidí. Podplácet nikoho nebudu to nemám zapotřebí.
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: FF2 1.6 TDCi 80kW - Rezonance v motoru/výfuku/sání ?

Příspěvek od Sagic » 26.06.2012 08:01

Ja jen cetl tech nekolik lidi kterym to stejne delalo problemy s kilometrovou regeneraci, myslim ze to taky neni pro motor zadny med vypalovat filr ktery tam neni a jak psal foki par lidi kteri meli problem s turbem po fapoff by se taky naslo. Emise samozrejme projdes, protoze nejsou schopni zmerit vsechny limity pro euro4. Jinak k tomu oleji, ja takovy problem nepozoruji, mel jsi aktualizaci sw, ktera by to mela redukovat? Jezdim ted hooodne kratke trasy a jen obcas delsi. Tankuju Vervu a motor drzim od 1800 ot vyse.

Jinak samozrejme preju mnoho stastnych kilometru.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti